یزدفردا: استاندار یزد با بیان اینکه توسعه علمی دانشگاه حتما باید با توسعه فرهنگی همراه باشد تا دو بال علم و فرهنگ همزمان با یکدیگر رشد کنند، عنوان کرد: دقت هر چه بیشتر به مسائل فرهنگی موجب مساعدتر شدن فضا برای پرورش و رشد علمی خواهد شد.

به گزارش یزدفردا: اعضای هیات امنای دانشگاه علم و هنر استان به منظور ارائه گزارشی از اقدامات و فعالیت های مورد پیگیری در این دانشگاه و نیز هم‌اندیشی در خصوص نقش دانشگاه ها در تحقق شعار سال، با استاندار یزد دیدار کردند.

استاندار یزد در این نشست، با اشاره به نقش دانشگاه ها در تحقق شعار سال، اظهار کرد: امیدواریم سال ۱۴۰۳ سالی همراه با موفقیت، تحول و پیشرفت روز افزون برای جامعه علمی مخصوصا دانشگاه علم و هنر یزد باشد.

وی روند رو به رشد و توسعه دانشگاه علم و هنر را نشان‌گر وجود تیم منسجم و دغدغه مند این مجموعه دانست و گفت: جذب بیش از ۹ هزار دانشجو در مدت زمان کوتاه نیز نشان دهنده کادر مجرب و عملکرد مطلوب اعضای هیئت علمی این دانشگاه است.

مهران فاطمی در ادامه با بیان اینکه دانشگاه‌های غیردولتی همانند یک واحد تولیدی بر مبنای درآمد_هزینه فعالیت می‌کنند، تصریح کرد: با وجود دشواری‌ این فعالیت‌ها بر اساس گزارشات ارائه شده، دانشگاه علم و هنر یزد در سال‌های اخیر عملکرد مطلوبی داشته است.

 استاندار یزد در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به موارد مطرح شده در خصوص توسعه دانشگاه علم و هنر یزد، گفت: طبیعتاً در امر توسعه دانشگاه باید تمامی جوانب و عوامل موثر مد نظر قرار گیرد.

 وی با بیان اینکه توسعه علمی دانشگاه حتما باید با توسعه فرهنگی همراه باشد تا دو بال علم و فرهنگ همزمان با یکدیگر رشد کنند، عنوان کرد: دقت هر چه بیشتر به مسائل فرهنگی موجب مساعدتر شدن فضا برای پرورش و رشد علمی خواهد شد.

 فاطمی با اشاره به اینکه سرعت رشد علمی در دانشگاه هایی بالاست که مسائل فرهنگی در آن مورد توجه بیشتری قرار می‌گیرد، افزود: تمرکز دقیق بر روی مسئله فرهنگ و هزینه کرد در این حوزه منجر به کسب رتبه‌های برتر و ممتاز توسط این دانشگاه خواهد شد.

 استاندار یزد در بخش پایانی سخنان خود خاطرنشان کرد: بسترسازی جهت توسعه فضای فعالیت های دانشجویی، انجمن های علمی، بسیج دانشجویی و... در دستور کار جدی دانشگاه علم و هنر یزد قرار گیرد.

  • نویسنده : یزدفردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا